Datacenter czy technologia VoIP to usługi, na które coraz częściej decydują się klienci indywidualni, ale przede wszystkim przedsiębiorstwa. Wybór ten jest podyktowany korzyściami, które otrzymujemy jako posiadacze abonamentu VoIP. W tym systemie nie musimy używać dedykowanego sprzętu, takiego jak telefon VoIP. Wystarczy jedynie komputer lub telefon analogowy z bramką VoIP, czyli adapterem, zamieniającym sygnał mowy na dane Voice over Internet Protocol. Telefonia internetowa VoIP to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorstw nie tylko ze względu na niższe koszty połączeń. To alternatywa dla komunikowania się, dająca znacznie więcej możliwości.
Ułatwienie dla klientów
Dzięki technologii VoIP, firma może korzystać z jednego, wewnętrznego numeru telefonu VoIP. Co oznacza to dla klientów? Dzwonią on na numer, który posiada łatwą do zapamiętania sekwencję cyfr. Tylko pozornie nie ma to większego znaczenia. Tak naprawdę taki numer zwiększa wiarygodność przedsiębiorstwa, a do tego znacznie ułatwia wykonywanie połączeń. Wszyscy pracownicy dzwonią do klientów, posługując się tym samym numerem. Znacznym uproszczeniem dla klienta jest również opcja wykonania połączenia na jeden numer oraz wybór tonowy, dający możliwość skomunikowania się z wybranym pracownikiem.
Osoba, która dzwoni do danej firmy nie usłyszy sygnału zajętości. Gdy wszyscy pracownicy mają aktualnie zajętą linię, to w tym przypadku klient oczekuje na rozmowę, słuchając muzyki. Jednocześnie jest on poinformowany o miejscu, które zajmuje w kolejce do rozmowy.
Korzystne opcje dla pracowników
System VoIP to przede wszystkim znacznie ułatwienie dla komunikacji pomiędzy pracownikami, działami czy zewnętrznymi oddziałami firmy. Opcje, które są zawarte w pakiecie abonenckim zapewniają:
– korzystanie z wirtualnej centrali;
– realizację połączeń z różnorodnych miejsc;
– użytkowanie systemu z kilku urządzeń – telefonu VoIP czy komputera;
– bezpłatne porozumiewanie się z innymi użytkownikami VoIP;
– korzystanie ze stacjonarnych numerów z dowolnej strefy numeracyjnej (polskiej i zagranicznej);
– wiele dodatkowych opcji: wirtualny fax, IVR, telekonferencje, poczta głosowa, przekierowanie na numer komórkowy, transfer połączenia w trakcie rozmowy, możliwość pobrania i ponownego odsłuchania rozmów.
Idealne narzędzie dla managera
Centrala telefoniczna może stanowić idealne narzędzie marketingowe, szkoleniowe, ale również analityczne. Dzięki informacjom o liczbie oraz rodzajach połączeń przychodzących istnieje możliwość monitorowania danych działań. Nagrywanie rozmów sprzyja weryfikowaniu umiejętności pracowników oraz korygowaniu błędów. Analiza informacji uzyskanych za pomocą opcji VoIP pozwala rozwijać strategię handlową oraz dokonywać zmiany odnośnie zatrudnienia.
Technologia VoIP nie tylko znacznie ułatwia komunikację, ale również realizuje cele marketingowe firmy. Dzięki automatyzacji procesu przekierowania połączeń przychodzących, VoIP staje się bardziej funkcjonalne, ułatwiając potencjalnym klientom kontakt z przedsiębiorstwem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *